MEDYAGUNDEM.COM- Radikal gazetesinde dün “Boğaza nazır helal eğlence” başlıklı Nazan Özcan imzalı haberin hemen giriş cümlesini okuyalım:
“Sinsice tuvaletin hemen yanından kadınlar mescidine sızıyorum. Hedef iftar öncesi namaz kılan bir-iki kadınla konuşabilmek. Ne de olsa patron Cihan Kamer, yeni açtığı ve nedense insanların ‘İslami Reina’, ‘Müslümanların eğlence mekânı’ diye adlandırdığı Huqqa’nın temel iki farkının ‘içkisiz ve mescitli’ mekân olduğunu ısrarla söylemişti. Aa, mescitte kimse yok! Kapının karşısında iki-üç musluk, apdes için. Yerler halı, iki – üç ferace de duvara asılmış, raflara terlik ve başörtüsü koyulmuş. Namaz kılınacak yer, en fazla üç kadını alır. Gene mi ‘negatif ayrımcılık’ diyerek, erkek mescidinin kapısından kafamı uzatıyorum. Evet, sinir!”
“Sinsice kadınlar mescidine girip”, bomboş bir mescitle karşılaşmasını “aaa” hayret edasıyla karşılayıp, metinde sinsice “mescit var ama namaz kılan yok” algısına hizmet eden Radikal muhabirinin böylesine şaşkınlığı acaba “din cehaleti”nden olabilir mi? Daha da fenası bir mescide “sinsice sızmak” tabirini kullanmak için daha ne kadar kötü niyetli olmak gerekir. Örgüt mü bu sızıyorsun be arkadaş?
Peki muhabir böyle, “muhafazakar geçmişe” sahip olan Eyüp Can’ın yönetimindeki Radikal’de dini konulardan anlayan bir Allah’ın kulu da yok muydu?
Acaba hemen iftar öncesi mescitte kimsenin olmayışının namaz vakitleriyle ilgisini anlatacak kimse yok muydu Radikal’de?
Müslümanlar günde beş vakit namaz kılar. Farz namazlar “sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı” diyerek beş vakitte toplanır. İftar akşam ezanının okunmasıyla yani akşam namazı vaktinin girmesiyle başlar. Dolayısıyla iftar vaktini mescitte değil de iftar sofrasında bekleyenlere böylesine şaşırmak ancak “uzaylılara” mahsus olmalı.
Türkiye’deki merkez medyanın din konusundaki bu “cehaleti” medyanın yeterine demokrat olamayışıyla da ilgili. Ve ibretlik olan kendi kökleri ve mazisiyle böylesine yabancılaşmış, böylesine duyarsızlaşmış bir kuşağın medya üzerinden toplumsal algıları yönetiyor olması; gerçekten ironik ve dahi trajik…